Selamat Datang

Ahad, 14 September 2008

Smbungan Cinta Sang Ratu.. sudah terbit!!

3-4 hari lepas berpeluang berjalan-jalan di sebuah pasaraya di Sunagi Petani. Alhamdulillah, 1 songkok dan 1 kpoiah putih dibeli untuk persediaan Aidil Fitri. Dalam kesempatan tersebut, sempat juga melihat telatah budak2 muda remaja berpeleseran dan menghabisi puasa mereka di pasaraya tersebut. Letih dengan keterhegeh-hegehan budak2 tersevut, bayu memilih untuk beninjau-ninjau sebuah kedai buku. Alhamdulillah, ketemu novel baru yang sangat dinantikan oleh bayu dan budak2 nun di Syria...

Hijab Sang Pencinta, sambungan dan pelengkap dari trilogi "Bagaikan Puteri" dan "Cinta Sang Ratu".


Ceritanya tetap menarik dengan mesej kesufian dalam bentuk epik thriller. Saifuddin atau Panglima Sunan terus-terusan berperang dengan penyembah Taghut. Ramli Awang Mursyid Menyudahi hikayat Panglima Sunan dengan episod2 badai dan cabaran yang tak pernah henti menghambat saat-saat hidup panglima sunan. Peperangan yang terpaksa dihadapi melawan penyembah Taghut bukan sahaja di Kurun ke 15, tetapi terpaksa dihadapi oleh panglima sunan sehingga merentasi dimensi zaman yang kehadapan lebih 500 tahun darinya.


Dani salah satu watak penting di kurun ke21 akhirnya bekorban dan istikharahnya menunjukkan Haryani bukanlah isterinya tetapi Saliha. Tetapi adakah Haryani akan menjadi milik Panglima Sunan?

hehe, wahai kawan2 Syria ku.. tunggu la aku bawa mai novel ni kat hampa... sorang 2ringgit pun ok rasanya utnuk sapa2 nak baca...haha :)


P/s: bayu sangat berpuas hati dalam keseluruhan pembawakan Ramli Awang Mursyid dalam Novelnya yang ini. Sma hebat macam Bagaikan Puteri dan Cinta Sang Ratu. Cuma bayu terkilan bila disebut dalam novel ini mamali sebagai salah satu ajaran sesat di Malaysia ( terkilan jika mamali yang dimaksudkan ialah Jemaah Kg Memali, Baling Kedah dalam peristiwa sekitar awal 80an, kerana jemaah Kampung tersebut merupakan mangsa politik jahat BN. Bukannya ajaran sesat. Tetapi jika bukan itu yang dimaksudkan, harap maaf..)

1 ulasan:

tintaHati berkata...

wahh tinta pon mengikut cerita ni....xperasan pula dah kuar yg terbaru ni. TQ atas informasinya :)