Selamat Datang

Selasa, 9 September 2008

ke arah peralihan kuasa 16 september...

Dalam kekalutan BN berhadapan dengan gertakan peralihan kerajaan 16 september ini, krisis dalaman Barisan Nasional terus bergelora. Krisis antara puak, bangsa dan sesama komponen terus berterusan seakan tidak menunjukkan akan reda. Malah suara tidak percaya kepada Pak Lah dan Najib semakin besar gelombangnya dalam Barisan Nasional sendiri.

Kali ini kemampuan Pak Lah dan Najib tercabar lagi dengan tindakan Datuk Ahmad Ismail, Ketua bahagian Umno Bukit Bendera yang disokog penuh oleh semua bahagian Umno Pulau Pinang termasuk bahagian Pak Lah sendiri di Kepala Batas. Apakah Pak Lah dan Najib akan membela kedaulatan bangsa melayu dan sejarah sebenar kedudukan orang melayu di Tanah Melayu ini atau cuba mengumpan kembali bangsa cina dan mengabaikan kedaulatan bangsa melayu serta merekakan sejarah kedatangan penduduk cina ke Malaysia untuk mengubat parah yang menyebabkan semakin ramai kaum cina, india dan melayu sendiri sudah hilang kepercayaan kepada Barisan Nasional untuk menjaga kedaulatan negara.

episod yang semakin mendebarkan ini, akan sama-sama kita lihat.. apakah Pak Lah dan Najib akan terus kehilangan keyakinan di kalangan ahli di dalam Barisan Nasional dan terus dilihat bodoh oleh rakyat malaysia?
sama-sama kita nantikan babak-babak menarik ini.... huhu

ps\: Bagi kita yang sudah menerima rakyat berbilang bangsa, perkara sensitif ini tidak perlu dibangkitkan dengan perasaan mengapi-apikan perpaduan antara kaum. Namun, inilah bahana bila perjuangan hanya berlatar-belakangkan perkauman macam umno, mic dan mca yang akhirnya hanya akan mewujudkan perpecahan dan pergaduhan serta menghancurkan perpaduan antara kaum..
Umno dan Barisan nasionallah yang harus bertanggungjawab terhadap pertelingkahan antara kaum yang sangat sensitif ini...

Papan Iklan : Bayu hanya bimbang rancangan mengapikan pergaduhan antara kaum ini dirancang oleh pihak yang terdesak dengan kebangkitan rakyat untuk ke arah peralihan kuasa yang semakin hampir. Andai benar pergaduhan ala 13 mei bakal berlaku semula, maka yang paling untung adalah mereka yang sangat terdesak untuk mempertahankan kuasa yang sudah di tangan.....
huhu, macam-macam betoi!

1 ulasan:

tintaHati berkata...

Tak sabar nak tunggu 16 September...