Selamat Datang

Ahad, 14 September 2008

alahai dunia sekarang..

akhbar metro hari ni (ahad 14 september 2008) melaporkan seorang artis wanita melayu islam tempatan kita menafikan dirinya terlibat dengan kumpulan ajaran sesat. Dengan alasan "logik ka dia telibat dengan kumpulan (agama) sesat sedangkan dia pakai seksi-seksi...."

Aduh nak garu kepala ka nak geleng2kan kepala pun tak tau... Tapi sedih la, bila org islam tak kenai apa itu sesat. Akhirnya apa yang dia buat, dia tak rasa itu bercanggah dari Islam. Mungkin org kita nampak yang kata ajaran sesat tu ayah pin dan kahar sahaja... pakai pelik2, upacara pelik2, mengaku pelik2...

Sebenarnya takrif sesat tu lebih luas dari apa yang kita sangka. Apa yang bercanggah dari fahaman dan ajaran yang Rasul s.a.w bawa, itulah makna sesat. Pakai seksi tu pun dah sesat wahai cik adik. Islam ajar wanita dilarang bertabarruj. Islam mewajibkan wanita menutup aurat. dan aurat wanita itu, seluruh anggota kecuali muka dan tapak tangan. Selain itu, Aurat wanita juga tidak boleh menampakkkan bentuk tubuh. Walaupun pakai baju, tapi bila pakaian tu ketat, ia masih tidak menutup aurat kerana menampakkan ketul ketul bentuk tubuh... tak kena tu !!

Inikan pula seksi dari segi pendedahan anggota tubuh dan cara pakain yang bila orang lelaki tengok, dia bukan nampak pakaian tersebut, tapi lebih dalam pandangannya dari itu...huh!
Asraghfirullah al-azim!

Papan Iklan : Umno tu pun sesat sebab berjuang macam jahiliyah bila menjadikan bangsa sebagai dasar perjuangan utama dan islam letak nombot dua. Dahla tu, bangsa melayu pun koi tak terbela... lagi bertambah sesat la nampak gayanya.

Tiada ulasan: