Selamat Datang

Ahad, 14 September 2008

apa dah jadi dengan BN?? SAPP keluar BN

Apa cerita di sebalik pertukaran Port Folio paklah - najib? Najib yang seakan tidak sabar-sabar mahu segera menjawat Jawatn Perdana Menteri itu buat masa sekarang terpaksa mengikut rentak percaturan paklah. Walaupun terpaksa diguna-gunakan oleh paklah, namun dia tetap rela. Asalkan pelan peralihan yang dicanang paklah akan sepastinya diisi beliau bukan orang lain.

Tetapi, apa pula cerita tiba-tiba saja paklah nak pegang Pertahanan dalam musim politik seperti sekarang? Ada apa-apa ka? Kalau semalam anwar memperingati agar isa tidak digunakan dalam proses pembentukan kerajaan pakatan rakyat dalam masa terdekat ini, adakah Anggota Tentera Malaysia pula bakal menjadi benteng terakhir paklah dalam usaha mempertahankan kedudukannya? Paklah yang kita kenal, tidaklah sekejam itu, apatah lagi beliau merupakan org yang dididik dengan agama. Sejahat-jahatnya pun takkan lah asmpai sekejam itu.. Atau ini mungkin plan yang dinasihatkan oleh menantunya yang sangat terkenal dengan budaya samseng dan tak berperikemanusiaan? waLLahu a'lam :)

Tapi satu lagi suasana yang sangat positif dalam perkembangan pelan 16 september Anwar Ibrahim, SAPP baru sebentar tadi sudah mengisytiharkan Keluar dari BARISAN NASIONAL...

sama-sama kita nantikan dengan penuh doa dan harapan ke arah Malaysi Baru...

Tiada ulasan: