Selamat Datang

Rabu, 2 Januari 2008

Chua Soi Lek - lambang keruntuhan moral pimpinan BN


PENGAKUAN... Chua Soi Lek menjelaskan mengenai pembabitannya dalam
skandal seks dengan seorang wanita pada satu sidang akhbar.


Akhbar negara harus mengutuk keterlibatan menteri seumpama ini dalam skandal seks. Apa yang menyedihkan akhbar-akhbar arus perdana ini seolah cuba membersihkan penglibatan beliau dalam skandal seks tersebut. Apa pula ulasan pimpinan tertinggi Barisan Nasional yang lain dalam kes skandal ini?! Apa Perdana menteri nak cakap pasal skandal seks yang dilakukan oleh pimpinan negara Islam Hadhari ini?!

kita mendesak semua pimpinan kerajaan Barisan Nasional lain yang benar terlibat supaya membuat pengakuan terhadap semua dakwaan skandal seks dan skandal rasuah serta lain-lain isu yang dikemukakan oleh rakyat sebagai meniru langkah baik menteri ini. Rakyat semakin cerdik. Semakin tidak boleh ditipu. Rakyat mahu Barisan Nasional yang penuh dengan pemimpin tidak bermoral ini mengundurkan diri seketika supaya diberi peluang pula kepada kerajaan yang lain menerajui negara. Pulihkan dahulu akhlak pemimpin2 Barisan Nasional. Barisan Nasional harus mendidik dan membangunkan semula Barisan Nasional yang tercemar dengan pemimpin-pemimpin berakal singkat dan tidak bermaruah. Selagi masih ramai pemimpin seperti ini dalm BN, kita yakin, gejala sosial dan jenayah yang semakin menjadi-jadi dalam negara Islam Hadhari ini tidak dapat dihapuskan.

rentetan itu, kita harus melihat sejenak peralihan tahun yang berlaku pada tahun ini.


2007 menyaksikan negara ditutup dengan insiden-insiden berikut:-

1. Rakyat ditembak dengan peluru hidup

2. Rakyat disembur kerana mahu bertemu dengan Yang Di-Pertuan Agung. sedangkan ratusan ribu rakyat yang berdisiplin tidak pula melakukan rusuhan.

3. Ketua SPR yang berat sebelah dilanjutkan perkhidmatan

4. Majlis tari menari sempena Merdeka di kediaman rasmi perdana menteri yang menelan belanja ratusan ribu ringgit duit rakyat termasuk rakyat termiskin.

5. Harga barang keperluan naik mendadak.

6. Hindraf - tiada pakatan dari MIC

7. Pemimpin BN - Nozula bertindak kurang ajar bergusti dalam dewan undangan negeri

8. Pita rakaman mendedahkan perlantikan ketua hakim negara di atur oleh Linggam dan dipengaruhi oleh kuasa politik BN.

dan banyak lagi insiden dan isu bodoh yang melibatkan pemimpin-pemimpin negara di bawah BARISAN NASIONAL..


2008 pula kita dibuka dengan isu,

1. Rakyat tertipu bahawa penghapusan yuran pengajian di sekolah yang diisytihar dalam bajet PM baru-baru ini adalah semata-mata menipu rakyat. Yuran dihapuskan hanya pada nama tetapi ditukar dengan istilah baru 'bayaran tambahan' yang sebenarnya lebih mencekik darah rakyat. Bayaran Tambahan lebig mahal dari yuran.

2. Kes morak dan keruntuhan akhlak yang semakin menjadi-jadi terutama dalam perayaan sambutan Tahun Baru anjuran kerajaan Barisan Nasional.

3. Pengisytiharan Kuala Terengganu sebagai bandaraya yang hanya akan menindas rakyat miskin Kuala Terengganu.

4. Kes Menteri dan pemimpin tertinggi Barisan Nasional mengaku terlibat dengan Skandal seks.. (lihat orangnya pada gambar di atas)

baru 3 hari negara dibuka tahun baru, sudah banyak penipuan dan ketidaktelusan pemimpin negara terdedah. Nasib negara pada tahun 2008 semakin mencemaskan...


Bagaimana Barisan Nasional dapat membangunkan negara sedangkan pimpinannya penuh dengan masalah. Rakyat akan semakin terpinggir andai terus memilih Barisan Nasional dalam pilihanraya nanti. Negara akan terus digadai untuk kekayaan pemimpin-pemimpin Barisan Nasional. Hak melayu akan semakin diniagakan untuk kroni-kroni pimpinan Barisan Nasional. Agama Islam semakin ditutup ruang. Kepentimgam Islam semakin dijijak jika terus bersama konsep Islam Hadhari ini....


Katakan TAK NAK kepada pemimpin rendah akhlak!!

2 ulasan:

azidul awfa berkata...

kalau pemimpin terlibat dgn byk skandal,apatah lg rakyat yg di bawah pemimpin sebegini rupa...

tintaHati berkata...

Sungguh memalukan...

Bayu cepatla balik. Masuk bertanding....hehe... ;P