Selamat Datang

Ahad, 27 Mei 2007

JAUH vs DEKAT

Kata orang, pandangang lelaki itu selalunya jauh-jauh. Sebab itu yang dekat-dekat jarang lelaki nampak. Kata orang, pandangan wanita itu di dekat-dekat. Sebab itu di dalam hal-hal pendidikan, penjagaan serta urusan mengemas perempuan lebih hebat dari lelaki..

hmmm..
Tiba-tiba bagai tersedar sesuatu..

Dalam asyik teropong yang jauh-jauh, terlupa ada insan yang berdekatan..
Insan yang sering berikan perhatian tetapi tak pernah dihiraukan..
Insan yang tak putus-putus berikan harapan, namun tak ku sedar rupanya ku balas kehampaan..
Ku tak sedar, rupanya insan yang ku anggap kawan itu, sebenarnya telah melakukan apa yang lebih bermakna dari erti persahabatan...
Mungkinkah itu ertinya teman !!!

ahh!! nanti la aku fikirkan balik. Apa pun lepas exam nanti laaa....

31 ulasan:

bang_gugar berkata...

salam,

haaa.. sedaq pun.. aku dok nasihat suruh baca buku tak dengaq.. apa la..

(",)

tintaHati berkata...

Yalah manusia selalu tak nampak yg di depan mata. Tapi bila yg di depan mata ni telah tiada, barulah nak mencari. Hakikatnya, waktu itu sudah jauh meninggalkan kita. Maka, kita hilang ke semuanya...

Cik Kema berkata...

salam...

apa apa hal... hang exam dulu :)

IndahSakura berkata...

Salam Bayu,

Insan yang sering menunjukkan jalan kebaikan kepada kita adalah seorang teman yang baik. hargailah dia :)

Apapun jangan lupa pelajaran,
moga berjaya :)

Pa'chik berkata...

dia bukan bagi kamu tiru masa preksa kan... hehe...

ismi : Arjuna berkata...

salam...
haa.. apa lagi.. teruskanlah..
jangan tunggu lama2..
teman yang sejati hanya mengharapkan keikhlasan, merindukan keramahan dan menginginkan kesetiaan berpanjangan..
Moga bahagia dan berjaya..!

elhamy berkata...

salam,
manusia selalunya semut seberang laut nampak,
tapi gajah depan mata tak nampak,

Achik_Sufi berkata...

ingat!!!

teman di waktu kegembiraan amat mudah dicari...teman di kala kesedihan amat susah ditemui.

akirasuri berkata...

wahh wah wah. ehem ehem! sakit tekak pulak :D

butaseni berkata...

jangan lepaskan benda yang dalam genggaman,jangan asyik mencari benda yang di awang-awangan...

blackpurple berkata...

Ehem...ehem...

Habiskan test dulu bayu... :D

KAMARSURIA berkata...

siapa kata perempuan berfikiran dekat..lelaki dan wanita sama sahaja walaupun fitrahnya berlainan namun sekiranya diasah dan ditekuni dengan baik tentunya hasilnya lebih baik dari lelaki contohnya banyak pemimpin wanita walaupun kurang daripada lelaki tetapi mampu meletakkan diri setanding dengan yang lain..cumanya wanita terlalu berpegang kepada fitrahnya

BaYu SenJa berkata...

bang,
hmm.. bila masa bagi nasihat tu? bukan suruh main banyak ka?!!!

tinta,
ya la, yang dekat selalu tidak terfikir akan jauh satu hari nanti..

cik kema,
tu la cik.. nak kena exam perabis dulu ni :)

indahsakura,
betul...
Nak periksa dulu..
betul. NAk periksa dulu :)

pa'chik,
kalau dia bagi tiru masa peksa, memang dia lah yang paling baik sekali dalam dunia ni !!!

arjuna,
terimakasih..
untuk arjuna juga bayu doakan selamat berjaya segalanya. Dan keputusan yang arjuna buat insyaAllah tepat dan terbaik untuk arjuna :)

elhamy,
aku semut depan mata aku nampak.. tapi gajah aku tak pernah nampak sebab dia selalu dok dalam hutan :)

achik,
mungkin...

akira,
nak ubat?!
kalau ubat mesia tak mujarab, nanti bayu pos ubat syria...nak?

butaseni,
kalau yang di dalam genggaman tak licin, bayu akan pegang kuat2 :)

blackpurple,
ni sorang lagi...
sakit tekak juga ka?
insyaAllah, apa pun exam dulu :)

kamarsuria,
bagus la kalau wanita berpegang dengan fitrahnya.. jangan menyalahi fitrah, songsang jadinya :)
selamat bertamu ke sini...

bang_gugar berkata...

salam,

aihhh!..

ada ka aku nak sruh hang main banyak plk..

(",)

azzam bellamy berkata...

hahaha..ihik..hehe..

izinni berkata...

hehehhee .... exam dulu naaa ... nanti hang pikiaq naaaa .. heheheh

BaYu SenJa berkata...

bang,
oit.. silap ka?

azzam,
biasalakan bro.. lelaki.. hah?!


izinni,
hmm... heheheh

Kurma2Biji berkata...

ho ho.....
macam ayat orang nak putus cintaaaa jaaaaa
bayu ni penah bercinta kaaaa
hehehe

Kak Jie berkata...

Salam Bayu,

Akhirnya dpt jugak menjejak seorang kawan selepas kehilangan blog..hik....

khairyn berkata...

tu buku. BACA.

toksah pk bukan-bukan hahahaha

psstttt... lepas peksa baru pk noo

BaYu SenJa berkata...

kurma,
banyak tol la hang punya khayalan... hehe

kak jie,
lama jugak tak dengar kisah kak jie.. hmm..
bayu pun jarang jalan-jalan lepak kat blog2 dah sekarang ni.. kalau singgah pun dah tak tinggal jejak.. habuan lepas lelah ja..


khairyn,
amboi.. mentang-mentang dah selesai :)
ok.. itu buku saya balik baca k...
doakan !!!

Iman Mawaddah berkata...

Wah..wah..pintu hati diketuk lagi ke? hehe. Sempat lagi dok terfikir tu.

BaYu SenJa berkata...

iman,
hehehe...tu la pasal. selagi nama pintu, selagi tu ada je orang nak ketuk :)

Izariza berkata...

sesi jiwang ke ni ... (sambil tarik telinga bayu bawak pergi meja study)

fokus! fokus! fokus!

:)

ukhti27 berkata...

salam `alaik ya akhi al-kareem,
bi izniLlah…

segala nya indah jika
kerna RABBul Jalil `Azza wa Jalla… :)

tyrexia berkata...

Saya rasa, maksud encik bayu ni lelaki berfikiran perihal benda2 yg nampak di depan mata secara kasar.

dan perempuan berfikiran benda-benda yang remeh dan kelihatan kritikal dan tidak berapa penting.

contohnya, perempuan fikir perkara remeh seperti muka tidak dicuci dengan sabun yg betul akan mendtgkan mudarat.

lelaki, sabun mana2 tidak kisah, asal cuci.

kasihan insan tu, cepat2 balas balik kehampaan yg kamu berikan, lepas exam la...

bunga rampai berkata...

Salam Bayu,

Lepas exam pikir-pikirkanlah. Ada berita gembira, khabarkan pada kami. Andai berita tak baik, khabarkan juga. Luahkan rasa. Kami teman-teman di alam maya sudi mendengar, sudi juga hulurkan kasih sayang :)

13may berkata...

mata lelaki buleh scan...buleh nampak benda yg terlindung...

hahha...

BaYu SenJa berkata...

cikgu iza,
ya ampuun !!!!

ukhti,
itu lah yang setepatnya..

tyrexia,
hehe.. kesian kat dia kan?! tapi kesian lagi kat bayu ni haaa ....

bunga rampai,
ohh.. bertuah sungguh punyai teman sesetia kalian :)

13may,
rasanya tepat juga tu... huhuhu

Mak Su berkata...

hai, assalamualaikum- gitu ler yang selalu org ckp, kuman jauh-jauh nun nampak, gajah dekat-dekat ni tak nampak... tapi saya percaya teman kamu sabar.

BaYu SenJa berkata...

hehe.. harap2 macam tu la maksu :)

selamat berkunjung ke sini..