Selamat Datang

Isnin, 7 Mei 2007

ntah apa2 la...



ah !!! nak buat apa ni?! tengah sibuk, kena jadi seorang yang misteri la sikit.. hehe




rasa hati nak ajak kawan-kawan hilangkan tension dengan bakar-bakar ayam... tapi kalau dah semua taknak kongsi, mana la tahan nak belanja sorang-sorang... hmmmm




tiba-tiba teringat rakan blogger di Malaysia terlampu ghairah menunjuk buku-buku yang didapati di pesta buku baru ni, teringin la jugak dapatkan kitab baru.. menambahkan koleksi mini perpustakaan sendiri :) kuikuikui (kumpul saja la, baca ntah bila...)
1. Kitab Fiqh Muqaran (perbandingan antara mazhab)
2. Kitab Tuhfatu Thullab (Fiqh syafie - sempena syeikh Rusydi Al-Qalam sudah mula mengajar kitab tersebut )
3. Kitab Fiqh Muamalat (mubassith) - hukum hakam harta.
4. Kitab Fiqh Muamalat (mubassith) - hukum hakam dalam jual beli



hmmm.....

ala, kitab dah beli. tapi penyakit malas tetap terlupa nak tinggal kat jalan tadi...
rehat la jap, sambil layan blues.....




pesanan penaja : salam ingat dan rindu buat semua teman yang sentiasa mengunjungi dan mendoakan bayu :)

19 ulasan:

Izariza berkata...

Bayu,

Masih dalam mood peperiksaan? Semoga dapat menghadapinya dengan penuh ketenangan dan keyakinan.

Saya suka tengok cara unta duduk. Sebab bila nak duduk dia akan melipat kakinya ke depan dan belakang .. :)

azzam bellamy berkata...

ko makan ayam bakar tu dgn 'ish baladi' ke? best kan..tp ko kena abiskan sekor ayam tu tau baru nnti ko belajar hati ko terang. tul!

jgn caya..jgn caya..pasal aku dah pernah kena dah senior aku buli aku masa tu..! bukan saekor..tiga ekor, beb..aku kena telan dlm masa dua jam!

kenyang gile...

IFFAH berkata...

Salam,Bayu,

ana pun suka tengok pose unta tu.Kebetulan sama dengan iza..

dari dulu simpan niat....nak tengok & buat survey pasal unta.Bila agaknya dapt jumpa unta ni...:-)

blackpurple berkata...

Duklu semasa kecil membaca kitab Mutaal Badrin. Paling suka bab Munakahat. he he he..

Cute unta itu..

CerminDiri berkata...

salam kehidupan....
best kenangan tersebut. agak2 lakan boleh berkongsi tak bersama?......

Cik Kema berkata...

sedapnya ayam bakar tuh... lapooorr :p

IndahSakura berkata...

salam bayu,

suka tengok gambar unta tu..
nampak comel sgt :)

Achik_Sufi berkata...

x bestla bayu...cakap je 2..bukan nak buat bebetul, maggi pun berkira..he..he..

macam biase tengok je unta 2, yg kat belakang rumah 2 ke...?

Pa'chik berkata...

sedapnya ayam bakar tuh...

izinni berkata...

ayam bakar tu nampak sedap .. hmmmmmm .. unta tu kalau dipanggang sedap gak! hahahhaha

ZLAA berkata...

Salam. Ustaz layan blues macam mana agaknya ya?

INDERA KENCANA berkata...

Gambar kaler merah tu apa, ye??

tintaHati berkata...

Bila tengok unta teringat masa lalu. Bonda suruh naik unta. Konon-kononnya nak bergambar. Tapi masa tu bulan puasa. Tak sampai hati tinta tengok unta mengendong tinta. Hehehe...

p/s: rawsha apa ek?

azzam bellamy berkata...

ye..ye..dah hapdet..dah hapdet..

BaYu SenJa berkata...

cikgu iza,
terima kasih:)
saya pula suka tengok unta mengunyah..

azzam,
kenyang giller takpe lagi bro, jangan sampai termuntah hijau dah la... hehe

iffah,
hehe.. iffah boleh tengok dan teliti pasal unta dengan kajian islamic yang dibuat oleh harun yahya. memang menarik :)

blackpurple,
matlau'l badrain memang best..bahasa melayu lama plak tu kan?! apa pun bab munakahat adalah bab yang paling sukar mata nak mengantuk :)

cermain,
kenangan mende?!!!

cik kema,
ayam bakar tu bayu sendiri yang perap tau. resepi keluarga. huh

BaYu SenJa berkata...

indahsakura,
ye ke cute?!

achik,
megi pun duit beb !!!
ha la, bukan taik unta tu ka yang achik pijak semalam?

pa'chik,
hehe, sedapppp...

izinni,
haha.. unta panggang memang best. duit nak belanja lagi best !!!!

zlaa,
isk? payah untuk jawab soalan tu :)
zlaa agak camana erk?!

indera,
tula misteri.. kuikui

azzam,
tunggukan kunjungan bayu :)

akirasuri berkata...

anginsore
unta tu! kirim salam dekat dia ek. he he he.

Iman Mawaddah berkata...

Teringat kisah di padang arafah sedang sibuk memberi minum kepada anak saudara tetiba unta sondol bahu saya dari belakang..menjerit terkejut la apa lagi..hehehe..

BaYu SenJa berkata...

akira,
ok ok.. bayu gitau dia akira dari SP kim salam... mesti dia kenal kan :)


iman,
ya ka kena sondol dgn unta? unta tu berkenan kot.. hehe