Selamat Datang

Isnin, 17 November 2008

Mereka merancang, Allah juga merancang...

Sekarang saban hari Kerajaan PR 5 buah Negeri yang berjaya dibuka oleh Pas dan rakan dalam PR pada PRU12 Mac lalu sering saja dilanyak dengan pelbagai fitnah oleh musuh. Malangnya jentera kerajaan dan Media pula menjadi tali barut syaitan dalam memperpanjangkan fitnah dan provokasi agar kerajaan yang adil sentiasa dicurigai.

Begitulah halnya juga yang belaku di Kedah kebelakangan ini. Banyak suara mengecam dan membawa ura-ura Kerajaan Pas / Pakatan Rakyat di Kedah sangat membimbangkan dengan risiko peralihan kuasa bakal berlaku. Apa sebenar yang berlaku?! WalLLahu a'lam.

Mereka sentiasa merancang untuk menjahanamkan Kerajaan yang telus, tetapi Allah juga punya perancangan dan kehendak sendiri untuk menentukan ketentuannya. Kita berdoa dan terus berdoa agar Kerajaan yang membela rakyat ini kan terus dikekalkan dan mintak berlindung dengan Allah agar kerajaan yang zalim dan penuh skandal tidak akan sama sekali kembali menguruskan Negeri Kedah. kita cuma mampu berdoa.

Semalam, keputusan segera yang diambil pimpinan Pas Sungai Petani menghimpunkan pimpinan pas dari semua peringkat dalam kawasan Sungai Petani telah berjaya memenuhi segenap ruang Balai Islam atau markaz pas Sg Petani di Tikam Batu itu. Tujuan perhimpunan diadakan adalah untuk sama-sama bermunajat agar Kerajaan Pas /PR dikekalkan dan diberi petunjuk untuk terus berlaku adil dan akan terus diterima oleh rakyat Kedah. Program yang diputuskan segera dan dipanggil cuma melalui sms itu telah berjaya menghimpunkan penyokong dan pimpinan akar umbi di Sg Petani. Kehadiran amat mengejutkan pimpinan Kawasan. Apa yang dapat disimpulkan, ahli dan penyokong Pas masih setia dan wala' kepada pimpinan Ust Azizan dan terus menyokong beliau dengan dasar yang telah dirangka. Perasaan sayang dan cinta kepada perjuangan, jamaah dan pimpinan masih tebal dalam hati sanubari ahli dan penyokong Pas. Alhamdulillah.

Semalam juga saya diberitakan bahawa TV3 ada menyiarkan satu isu di Kedah. Isunya Kedah membuat majlis Muhasabah pada jumaat lepas. Dalam majlis muhasabah tertutup itu, pimpinan kerajaan Pas Kedah telah meminta semua kawsan mengemukakan segala komentar, cadangan dan pandangan terhadap perjalanan kerajaan kedah selama 8 bulan ini. Perjalanan muhasabah itu pastinya ada yang manis didengar dan sebaliknya. Biasalah suasana mesyuarat yang berbentuk muhasabah. Saya hairan. tetapi itulah perjanjian Allah. Mereka merancang, Allah juga merancang.

Dengan laporan tersebut, rakyat sekarang sedar bahawa pimpinan pas terutamanya di Kedah bukan bertindak mengikut hawa nafsu. Jauh sekali mengamalkan sikap diktator. Pandangan akar umbi yang mewakili suara rakyat keseluruhan dijadikan pedoman dalam membuat sebarang polisi dan keputusan kerajaan. Itulah pas. Walaupun bergelas MB, Exco dan Yb-yb, pimpinan pas tidak melupakan suara akar umbi. Walaupun bergelas dato' Seri, mereka masih mementingkan kepentingan rakyat bawahan dalam pentadbiran. Pimpinan pas sedia terbuka untuk dikritik dan sentiasa terbuka untuk menerima sebarang cadangan untuk sama-sama membangunkan negeri Kedah. Biarlah sama-sama yang mengisi kemenangan ini. Tidak guna mesyuarat kedai kopi. Pimpinan pas memberi wadah yang lebih baik agar suara itu disalurkan kepada pengeahuan pihak pimpinan.

Alhamdulillah, rakyat dan ahli masih menyokong dan menyayangi kerajaan Pas di Kedah.

Desas-desus mengatakan kerajaan bakal bertukar tangan. Wallahu a'lam.

Mereka merancang, Allah juga merancang.

Kalau dulu DSAI gempar dengan 16 September, nah kali ni Umno Kedah pula yang buat gempar dengan 18 November. Semoga apa yang digembar-gemburkan itu cuma angan-angan Mahadir Khalid sahaja.

Semua yb pas yang telah menang pada pru12 lalu terikat dengan Perjanjian dan sumpah yang dibuat oleh mereka ketika membuat 'baiah' ketika dipilih menjadi calon. Sumpah dan taklik jika tinggalkan parti yang mereka buat ini sangat berat. pasti tak mampu ditanggung jika mereka melanggar 'baiah' ini. Ini, sekurang-kurangnya menjamin kesetian mereka kepada perjuangan dan jamaah. Apa yang dibimbangi ialah akidah politik rakan-rakan yb dari rakan Pakatan Rakyat yang lain dalam saf kerajaan Kedah. Semoga Dato Seri Anwar Ibrahim dan yb Ir Zamri (ketua perhubungan PKR Kedah), Lim Kit Siang dan pimpinan Dap dapat memastikan wakil yang dipilih mereka tetap terus dengan permuafakatan pakatan yang mahu bersama bergelumang membangunkan masyarakat.

InsyaAllah, semoga Allah memberi hidayah kepada mereka yang berniat busuk. Kita harapkan segala strategi dan usaha jahat musuh digagalkan oleh Allah. Semoga kerajaan Pas / Pakatan Rakyat terus kekal di negeri jelapang padi ini.

Semua dijemput,

MUNAJAT PERDANA
KEKALKAN KERAJAAN PAS / PR KEDAH

bertempat:
Kompleks Pas Kedah, Bt.9, Jln Alor Star-Sg Petani.

Pada:
Hari Khamis
20 / November /2008Khamis
Bermula jam 11.30 malam
sehingga 7 pagi (hari jumaat)

Semua ahli dan penyokong diajak hadir beramai-ramai bersama bermunajat.

1 ulasan:

tintaHati berkata...

Perancangan manusia ada kelemahan....perancangan Tuhan lebih baik...