Selamat Datang

Isnin, 10 November 2008

Kedah bakal ada pilihanraya kecil...

waLLahu a'lam..

Dengar khabar, salah satu Dewan Undangan Negeri di Kedah akan dikosongkan. Sebabnya masih kurang jelas. Tetapi bukan kerana lompat parti. ADUN yang bertukar parti bukanlah menjadi alasan untuk kerusi dikosongkan.

Angin yang sampai ke telinga saya mengatakan hal ini berhubung dengan keputusan mahkamah. Tetapi bukan petisyen pilihanraya yang dibuat pada PRU-12. Mahkamah telah mengiytiharkan 'sesuatu' kepada ADUN berkenaan yang menyebabkan kerusi yang disandang beliau terpaksa dikosongkan.

Apa pun, semua itu masih suatu khabar angin. Sehingga kini masih belum ditemui sumber yang sahih.

Jika benar bagai ditiup angin, PR dan Pas berpeluang untuk merampas kembali kerusi tersebut demi memperkasakan lagi pemerintahan Pas/PR di negeri Kedah. Dun yang terletak di hujung-hujung Kedah itu mempunyai potensi besar untuk dimenangi berdasarkan pengalaman pilihanraya 1999 dulu. Malah, PRU12 baru ini pun, calon pas cuma kalah tipis yang dikatakan berpunca dari kecuaian dan sikap beberapa kelompok dalam pas yang tidak bekerjasama. Selain itu, fenomena yang menimpa Umno/ BN sekarang bakal memberi suatu kelebihan buat PR.

Jika tidak benar, sama-samalah kita doakan agar perkara tersebut menjadi benar..

2 ulasan:

Mardihah berkata...

betul tu..memang akan adakan pilihanraya kecil.kita tunggu dan lihat perkembangan selanjutnya ya!

Adry berkata...

ermm sebabnya bukan pasal adun lalu tu bankrap ker?? hehehe.. wallahualam.. saya pun dengar dari kengkawan lain jerr... Takbir!!!


Adry @ http://www.adrysabry.com