Selamat Datang

Jumaat, 21 September 2007

isk..letih

Puasa dan Jaga

Ya Allah.. betul2 terasa malas nak singgah di cc. Nak post entri pun malas kemain.. Rasa lebih enak di rumah.. macam2 boleh terjaga.

bila keluar rumah mata susah sangat nak kontrol..hidung pun sama.. berapa gelen minyak wangi minah arab sembor pun tak tau la.. aduh..
letih saja puasa macam ni..

tapi problem pulak kalu dok rumah, tetamu ramai dan tak henti2... mulut pulak payah nak jaga...
huhu

tapi ahad ni, kelas dah bermula.. sesi baru...
kehidupan di jalanan dan luar rumah harus dihadapi juga...
puasa la mata.. oh mata !!!


info ramadhan

imarahkanlah (hidupkanlah) setiap malam ramadhan ini.. kita tak tahu mana satu di dalamnya lailatul qadar ..
Nabi di bulan ramadhan tidak tidur malam demi untuk merebut lailatul qadar...
siapa kita berbanding nabi??!!

17 ulasan:

ah kim berkata...

Bayu...

Memang banyak dugaan dalam bulan puasa ni ho?

bunga rampai berkata...

Salam Bayu,

Begitulah, kiri kanan depan belakang ada saja yang menggoda!

Ramadhan juga mengajar kita untuk bersabar.

Selamat berpuasa dan berbuka.

wanie_agk berkata...

hati-hati la puan..

akirasuri berkata...

ustat bayu..
jalan tutup mata boleh?
he he he :p

Selamat Menjalani Ibadah Puasa.
Moga dipermudahkan segala urusan.
jaga diri.
:)

tintaHati berkata...

Bayu, kak tinta menziarah kamu di sini. Gimana ibadat puasa mu? Moga bersua dengan Al-Qadr.

CerminDiri berkata...

salam kehidupan,

hah!...ape kelas hari ahad ni mula.
nape pagi tadi nampak macam dok atas katil lagi....
ponteng yea.....

KAMARSURIA berkata...

La minah arab kan selalu berpurdah n tgk lelaki jerk pon tergoda ker ataupun kat sana pun mcm KL gak islam hadari hehe...

Biasa la bulan ramadhan tentu banyak godaan..skang ni tgh kemaruk godaan tak cukup air dalam badan..uwaaaa air 100plus selalu melambai2...

BaYu SenJa berkata...

ah kim,
huhu.. memang betul2 memahami...

bunga rampai,
selamat juga untuk br:)
dugaan.....

wanie,
puan?!....
hehe..

akira,
nak try jugak ni.. hehe

tintahati,
hehe.. baik2 saja.
puasa sekarang 11 jam.. lebih 6 jam tido saja.. huhu
moga malam tak tido cari qadar kot :)

cermin,
samseng !!!!
haha.. biasa la hari mula :)

isk.. takkan tengok lelaki nak tergoda.. tak sihat tu :)
lebih kurang la kat kota ni.. tambah2 depa yang tak islam... fuh !!

hehe

SALAM RAMADHAN buat SEMUA

Pa'chik berkata...

jalan tutup mata lah bayu.. suruh orang tulung pimpin.. kekeke.... buat cam apek dan marjina...

blackpurple @ jowopinter berkata...

Selamat berpuasa bayu.....

Biasalah. Godaan. Syaitan dah diikat pun banyak lagi yang terlepas....

IndahSakura berkata...

Salam Bayu,

Apapun..semua itu adalah ujian dariNya. Banyakkan sabar ;)

ah kim berkata...

Salam Eidul Fitri. Maaf Zahir Batin. Heh!

ZLAA berkata...

Salam Bayu,

Dah check belum?

akirasuri berkata...

ustat..?
dah praktik jalan tutup mata belum?
he he he..

jaga diri baek-baek ek :)

Izariza berkata...

Bayu,
Semakin kita cuba membersihkan rohani, semakin banyak rencam yang datang di kiri kanan atas bahawa depan belakang, semoga tabah selalu :)

faridmw berkata...

salam..,
selamat berpuasa,..
bayu bila nak ajak buka posa dkt umahh...
bersabar jala...

BaYu SenJa berkata...

pa'chik,
hehe.. dah lebam kaki terjatuh longkang...
eh? ada longkang ka kat syria ni?! hehe

blackpurple,
huhu.. banyak lagi yng terlepas kan?!

indahsakura,
sabar sabar....

ahkim,
sama la salam dari kita :)

kak zlaa,
sudah.. dah dapat email?

akira,
huhu..
tak berjalan langsung :)
takyah tutup mata...

izariza,
insyaAllah.. moga diteruskan sifat tabah yang sudah ada :)

farid,
mai la bila2 pun.. takyah tunggu jemput :)hehe