Selamat Datang

Jumaat, 23 Mac 2007

yang pergi sudah BERGANTI?!

Dalam redup mendung duka itu, bayu bercuti seketika...
mencari di mana damai yang dulu..
mencari di mana semangat pergi berlalu..
menghitung silap sendiri..
mencari kekuatan kembali..
selain berusaha memenuhkan semula ruang hati yang tidak berisi..

Dalam cuti ini, bayu ditawarkan beberapa gadis untuk bergelar taman hidup bayu.. mungkin ini gantinya kan?
tapi bayu harus lihat dulu..
kan sunnat tengok dulu sebelum jadi?
tapi harus istikharah dulu..
takut juga kalau tak jadi lagi?

semuanya berlaku ketika mengiringi rombongan guru yang datang berziarah ke Bumi Anbiya' ini...

nota: petang ini bayu di'sms' lagi... tunggu jawapan la tu :)

20 ulasan:

akirasuri berkata...

wah!
ustat dirisik ya.
mudah-mudahan diganti dengan hadiah yang lebih baek dari DIA untuk ustat.

chayo!insya-ALlah kali ni menjadi :)

ukhti27 berkata...

salam alaik akhi al-kareem,
alhamdulillah...

afwan akhi,
ana sebenarnya tidak beberapa arif
dalam bab ‘virus merah jambu’ ini... (^^,)

ala kulli hal,
istikharah la
sebelum dan sesudah sesuatu perkara...
(oleh sebab itu),
senantiasa dinasihatkan agar
(terutamanya) para muslimin; para zauj
untuk mengerjakan solat2 sunat seperti
solat sunat tahajjud, taubat, hajat,
istikharah dan witir setiap hari.

* hasbunaALLAHu wa ni'mal wakiil,
ni'mal mawlaa wa ni'mannashiir... *

ALLAHu a'lam bisawab.

blackpurple berkata...

Syukur. Semoga yang dipertemukan itu diberkati dan dirahmati :)

IndahSakura berkata...

wah bayu...semoga ketemu dengan insan yang baik dan bahagia hendaknya nanti..

khairyn berkata...

salam bayu.

tu dia.... satu pergi empat mari.

dont play play aaaaa hehehe

bang_gugar : berkata...

salam,
1 yg saya dpt.. nnti ada rmbngan yg dtg Syria, spa2 nak cpat2 dpt tman tu, ikutlah..

(",)

BaYu SenJa berkata...

akira,
ye la tu... doakan bayu tau :)

ukhti,
begitulah sebaiknya.. insyaallah nasihat ukhti akan saya lakukan :)

BaYu SenJa berkata...

blackpurple,
syukur... tapi sedikit gementar la :)

indahsakura,
semoga apa yang indah sakura doakan dimakbulkan Tuhan :) tapi bayu belum berkeputusan tau :)

BaYu SenJa berkata...

khairyn,
kalau satu pergi empat datang tu.. maknanya bayu masih laku dan releven lagi la kan... kan?kan? kan?
;)

bang,
ye la tu... cepat2 la rebut bawa rombongan dari malaysia :)

Iman Mawaddah berkata...

Wah..wah..macam pisang goreng panas. Banyak spare part ya di sana hehe gurau sahaja.

Semoga diketemukan dengan yang lebih baik disisi agama :)

kujie berkata...

Salam Bayu...wahhh.....saham melambung² ye Bayu.

akirasuri berkata...

ustat.
sudah pilih kaunter mana mahu dilaburkan? :)

Izariza berkata...

bayu,

Mencari teman melayari bahtera hidup tidak semudah disangka. Antara beribu manusia ditemui, hanya satu akan melekat di hati. Semoga menemui calon yang wadud serta walud dan yang penting mukminah sejati.

Ketua kumpulan kompang dah sedia agaknya ;D

izinni berkata...

hehehehe laku macam sukun goreng panas! ekekeke

bang_gugar : berkata...

salam,
goreng pisang memang laku, dulu2 saya suka beli kat depan loji air di bukit pinang, sedap..
macam tu kot bayu org berebut..
hehehe

(",)

BaYu SenJa berkata...

iman,
pisang gorang pun tak sepanas ni tau ;)

k.jie,
harap saham tak merudum kembali.. hehe

BaYu SenJa berkata...

akira,
payah la nak pilih.. boleh tolong bagi cadangan?! hehe

izariza,
harapnya memang seorang yang akan lekat dihati.. tapi bimbang juga kalau banyak yang melekat nanti:)
kumpulan kompang tu, saya minta izariza tolong carikan.. ok?!

BaYu SenJa berkata...

izinni,
sukun goreng cicah dengan gula..sambil minum teh di petang hari best juga kan?! hehe

bang,
ingat lagi no goreng pisang loji...

kiki berkata...

dahsyat sungguh..sekali datang berduyun-duyun...pilih-pilih...moga kebahagiaan menjadi milik anda ;)

BaYu SenJa berkata...

kiki,
tak pandai memilih.. tolong boleh?!