Selamat Datang

Khamis, 15 Februari 2007

Siapa Setia

suatu petang sambil masing masing menghadap teh ala ala teh arab, suasana sembang juga menjadi semakin rancak..
tiba tiba seorang rakan mencelah, "aku rasa lelaki lebih setia.."
ait?!
jawab pula rakan yang lain, "tapi lelaki suka main main.."
ait?!

5 ulasan:

Hani Sumayyah berkata...

Wanita yang lebih setia...dan lebih berkorban, saya setuju pandangan kawan itu..."yang lelaki banyak main-main", kalau ada lelaki yang setia, itu kes terasing agaknya...dan dia sungguh istimewa!

bang_gugar berkata...

saya merasakan hak utk kita katakan setia bkan pada jantinanya, bahkan pada kesetiaannya, tak kira lelaki dia atau perempuan dia, bila tiada kesetian maka tiada apa2 makna pada jantinanya... (pendapat peribadi saya) (",)

Indah Sakura berkata...

sikap tanggungjawab dan keimanan yg ada juga boleh menjadikan seseorang itu lebih peka menghargai akan sebuah kesetiaan..tak kira lelaki atau wanita..
namun begitu, kebanyakakannya kaum wanita lah yg lebih setia..
jgn marah yer bayu..hehee

AKMA berkata...

Setia itu tidak susah sebenarnya. Naluri manusia sukakan keindahan di keliling. Lalu dia suka melihat dan merenung. Atas sebab itu..pesan manusia maksum itu...tundukkan pandanganmu.

Indah bukan?

:)

BaYu SenJa berkata...

hani sumayyah,
wah, dahsyat juga ye awak ni.. mungkin kot..
tapi lelaki sungguh istimewa tu memang cita cita saya:)
tapi kalau ada wanita yang tak setia pula?

bang,
betul tu.. biar apa pun jantina,kesetiaan yang akan memuliakan seseorang dalam berkasih:)

indah sakura,
macam berpengalaman mengerti wanita je:)
betul, manusia bila bertanggungjawab dan mempunyai sifat rahmat, mereka tak sanggup mencederakan perasaan temannya..

akma,
saya setuju dengan ungkapan akma..
bermula dari mata yang tak mengenal benar erti hakikat mahupun sebaliknya bakal merubah keputusan hati.