Selamat Datang

Rabu, 7 Februari 2007

Godaan Si Perempuan

suatu malam, selepas saya bergurau dengan abang yang akan melangsungkan perkahwinan pada 18 haribulan Februari ni.. saya fikirkan macamana agaknya persediaan yang beliau lakukan. macam macam persediaan mesti disiapkan, haaa.. yang zahir pun kena yang batin pun kena:) saya agakkan beliau sedang gementar dan ketaq menanti saat dan tarikh tu.

Dengan lamunan pikiran yang melayang merata, saya tertidur jugak lewatnya..entah kenapa sebulan ini sampai ke hari ni, mata hanya akan dapat lena bila jam memberi isyarat "lagi sejam atau dua jam dah nak subuh!!!"

esoknya saya terjaga.. saya hidup macam biasa. saya bangun dan berteman dengan rakan rakan sambil berbual tentang perkahwinan.. tiba tiba dalam rancak bersembang datang seorang perempuan buat kecoh. langsung majlis bualan kami menjadi kelam kabut.

si perempuan ini datang menggoda kami. Apa pasal la minah ni mai sini.. ramai lagi yang lebih sempoi dok ada tak mau kacau. kami bukan ada apa, sen pun takdak..tapi rupa tu ada la kot;)

semua rakan saya cabut awal lagi..tinggal saya saja yang tinggal nak buat berani..maka si perempuan terus menggoda, dan menggoda tapi saya punya kekuatan..

sehinggalah sampai satu tahap dia sudah bengang..dia terus mengugut akan menyihir saya, lalu digenggam pasir dan dengan mulut yang ganas membaca sesuatu. terus ditiup kepada saya..
lidah saya jadi kelu. Saya menjerit menyebut nama Allah..tapi bagai suara tak terkeluar. Semua nafas tertahan di dada. Seluruh urat nadi sudah lenguh menanggung derita. saya sudah tak kuat bergerak.. tetapi dengan kuat saya berazam akan terus melawan. dengan sekuat tenaga yang ada saya menjerit membaca surah "qul huaAllah"...tetapi tak sempat habis dibaca saya rasakan suara saya telah keluar dengan kuat...

kawan sebelah bersuara tanda tak puas hati..dia mengguling kiri kanan sebagai protes.. saya faham rupanya mimpi tadi dah mengganggu kawan tidur.. berpeluh juga saya di musim sejuk ni:)

saya bangun dan baca au'zubillah lalu diludah tanpa liur ke kiri. segera saya berwudhuk dan solat sebelum subuh..saya rasa, semalam saya tertidur tanpa baca doa..tidur dalam melayan fikiran sendiri kot...

4 ulasan:

Iman Mawaddah berkata...

Bayu sudah tidak sabar nak ikut jejak langkah abang ya? sampai termimpi2..hehe

INDERA KENCANA berkata...

Ooo.. mimpi rupanya..

Indah Sakura berkata...

sesungguhnya badan yg bersih, fikiran yang tenang dan bacaan doa sebelum tidur itu akan dpt menghindar kita dari gangguan mimpi buruk..Insyaallah

BaYu SenJa berkata...

iman mawaddah,
entah la.. mungkin kot, hehe

indera,
yap, mimpi je

indah sakura,
tu la.. macamana teralit sampai terlupa ntah.hehe