Selamat Datang

Isnin, 4 Disember 2006

nak Periksa tapi...

Kurang lebih tak sampai lagi sebulan saya akan hadapi peperiksaan semester pertama tahun ini. Semua doktor pensyarah sedang bertungkus lumus menghabiskan sukatan dan sedang bersiap siaga untuk menyediakan soalan soalan untuk peperiksaan kali ini. Pelajar pula saya melihat sedang sibuk menelaah dan mengulangkaji pelajaran. Bagi pelajar yang tak pernah nampak muka masa kelas berlangsung pun sudah mula kelihatan bermundar mandir di kawasan kelas untuk sibuk mencari dan bersoal tentang soalan soalan ramalan. universiti tempat saya belajar tak wajib hadir ke kelas.. peratus kedatangan langsung tak ada.

Dalam keadaan bahang peperiksaan yang terlalu dekat ini, saya pula lain ceritanya. Saya mulakan sesi pengajian tahun ini dulu dengan penuh semangat dan saya fikir.. sayalah pelajar melayu terakhir serajin ini..
namun sekrang, entah mengapa.. Semangat yang dikendong selama ini telah pun melayang.. melayang yang dinanti kepulangannya..

Ini lah semangat saya di bumi bertuah ini.. ini lah inspirasi saya.. ini lah peransang pemberi motivasi kepada saya selama ini.. Semangat yang teramat penting ini telah pergi.. kuharap perginya hanya sementara.

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sentiasa berdoa dan mohon petunjuk dariNya..hanya itulah jalan trbaik utk beroleh ketenangan..semoga semangat yang hilang dpt dikembalikan..

AKMA berkata...

AKMA juga kehilangan semangat yang sama kebelakangan ini. Barangkali musim sejuk yang kunjung tiba 'membekukan' api perjuangan.

AKMA mencari detik bangkit.

Ayuh!!! Semarakkan.

hakim dirani berkata...

Saya sahaja yang masih rajin hingga ketika ini. ha ha ha

INDERA KENCANA berkata...

Salam di bayu berhembus,
Saya juga pernah mengalaminya. Insya-Allah perasaan itu hanya perasaan yang sementara sahaja.

BaYu SenJa berkata...

indah sakura,
terima kasih.. semoga apa yg didoakan anda, sama2 dapat kita rasai

akma,
ayuh bersama!!!

hakim,
bagus la...

indera kencana,
memang diharapkan hanya sementara..
terimakasih

Ismi : Arjuna berkata...

Salam,Allah bersama kita!..kejayaan,kegagalan,kefahaman,kecemerlangan..semuanya daripada ALLAH..jangan putus asa...ana yakin sangat dengan anta..dekatkan diri padaNYA..doakan ana sama..salam syifa'..

BaYu SenJa berkata...

terimakasih untuk semua...
semoga si semangat kembali bersama dalam menerus perjuangan yang jauh belum selesai..