Selamat Datang

Jumaat, 1 Disember 2006

Mandi di musim Sejuk

mandi adalah suatu yang menggerunkan manusia di musim sejuk. Bagi manusia berwarganegara Malaysia atau sekutunya, sekurang2nya mandi 3 hari sekali adalah menjadi rutin di sini di kala musim sejuk. Ada kawan kita yang lebih dari itu jenis manusia yang cepat rimas akan mandi setiap hari macam biasa. Tapi bagi bangsa arab di sini dan lain2 bangsa seminggu sekali itu pun dah dianggap kerap. Bila mereka tau saja kita mandi sekerap ini, terkejutnya mengalahkan bertemu alien. Rupanya tersingkap kepada kita kenapa syariat sunnatkan mandi hari jumaat.. kalau tak, pakat tak mandila depa ni kan?!

Mandi di musim sejuk amat enak bila air itu panas. Tapi amat siksa tiba2 air panas habis tanpa ada amaran awal..aduh siksanya sehebat dibakar api.. oh, mau mati kata orang. Pasti terloncat sehebat disambar elektrik.. tak percaya? cuba la sekali...
Mandi dengan air panas di musim sejuk amat melekakan. mana tak nya,nanti bila ditutup air cuaca sejuk langsung menikam diri. Biar saja air panas itu membalut diri. Ah..nyaman sekali.

Tapi ingat la oi..kawan2 ramai lagi tak mandi.. orang dah nak azan jumaat :)

3 ulasan:

hakim dirani berkata...

Saya faham perasaan anda, sungguh!

AKMA berkata...

"kalau engkau di tempat aku, pasti engkau menjadi aku.. Namun engkau bukan di tempat aku, engkau langsung tak fikirkan aku"

Kaget sebentar AKMA membaca ayat tu. Agak blur blur gitu. he he he

Salam perkenalan juga dari AKMA.

bayu senja berkata...

hakim,
saya pasti awak pun sama kan?

Akma,
Apa yang nak terBlur tu? bukan kepada awak tujuan asal ungkapan tu ye tak?
terimaksih ziarah saya.. salam mahabbah ;)