Selamat Datang

Khamis, 16 Oktober 2008

MCA cuma alat Umno

Setelah berpuluhan tahun, Pemuda MCA hari ni baru menyedari bahawa selama ini MCA hanya menjadi alat untuk UMNO memenuhi agenda UMNO semata-mata. Umno menjadikan MCA sebagai rakan komponen BN hanya untuk meraih sokongan kaum cina. Begitu juga MIC untuk menipu dan meraih sokongan kaum India. Tapi sayang MIC masih belum sedar. Oleh kerana itu, jawatan-jawatan penting BN semuanya dibolot oleh UMNO selain banyak keputusan penting BN diputuskan sendiri oleh UMNO tanpa di bawa mesyuarat bersama komponen lain dalm BN.

Maka tidak hairanlah MCA mendesak supaya jawatan Timbalan Pengerusi BN diserahkan kepada MCA yang didakwa parti kedua terbesar dalam komponen BN. Selain itu, wajarlah juga MIC diberi jawatan bendahari contohnya atau mana-mana parti komponen. BN juga boleh melakukan putaran giliran memegang Pengerusi BN jika mereka benar-benar ikhlas menjadikan MCA, MIC dan lain2 komponen sebagai rakan kongsi politik mereka.

Namun, bayu ada pilihan yang lebih baik untuk MCA. Sertailah Pakatan Rakyat !! Dalam Pakatan Rakyat, kita tidak mengabaikan semua rakan pakatan kita. Semua keputusan, kita putuskan selepas perbincangan. Semua pimpinan parti pakatan saling dihormati. Dalam Pakatan Rakyat, tidak ada parti yang dinobatkan Parti Dominan.

Tiada ulasan: