Selamat Datang

Jumaat, 21 Oktober 2011

Lagi Kejayaan Kedah Agro.. Jom p Ramai-ramai esok pagi


Esok Sabtu 22 Oktober 2011 dijemput semua muslimin muslimat yang berkelapangan ke majlis ilmu, Kuliah Dhuha bertempat di Tapak Pengumpulan Produk Tani Kedah Agro Industries & Marketing di Sungai Petani, bersebelahan Hospital Sultan Abdul Halim Sg. Petani, bermula jam 8.30 pagi yang akan disampaikan oleh Ustaz Amri Nason, antara pimpinan utama Maahad Tahfiz Mutmainnah.

Seterusnya dijemput juga untuk meneruskan program mingguan tersebut yang baru bermula pada minggu lepas dan akan terus berlangsung setiap minggu dengan izin dari Allah swt. Siri pertama minggu lalu majlis tersebut telah diisi oleh Ustaz Zainol Asri Hj. Ramli, Penceramah Radio 3 Kedah. Moga-moga tempat tersebut dapat terus dimanfaatkan untuk mendidik jiwa menjadi muslim yang beretika dan bertaqwa.

Alhamdulillah, ini merupakan satu lagi tanda keprihatinan Kerajaan Kedah untuk membawa masyarakat kembali kepada kesedaran dan ke pangkuan agama walaupun dalam kesibukan mengurus kehidupan dunia.

Tahniah dan syabas kepada GM Kedah Agro Industries & Marketing, Tn. Hj Ir Zamri Yusuf, serta Pengerusi Lembaga Pengarah Kedah Agro Industries & Marketing YB Tuan Haji Abdulla bin Jusoh di atas usaha ini.

Tn Hj. Abdullah Jusoh merupakan YDP Pas Kawasan Sungai Petani yang juga ADUN Pantai Merdeka. Semenjak beliau terpilih sebagai Ahli Yang Berhormat DUN Pantai Merdeka, wajah Pantai Merdeka berubah bukan sahaja lebih cantik dan baik kemudahan dan panoramanya, bahkan Dataran Pantai tersebut juga tidak lagi sekadar menjadi tempat perkelahan semata-mata. Banyak program telah dijayakan bagi menjadikan tempat kehadiran pelancong itu dimanfaatkan juga untuk menyemarakkan kefahaman islam. Program penerangan agama (ceramah agama) terbuka di dataran tersebut dibuat secara mingguan. Bahkan setiap tahun sambutan kemerdekaan di situ disambut dengan pelbagai ceramah agama, forum dan program-program yang lebih mendidik.

Selain itu antara kejayaan beliau juga ialah mencetuskan program ceramah pacak di pasar-pasar malam sekitar Dunnya. Masjid dan surau setelah kerajaan diambil alih di peringkat negeri, dilihat sangat rancak dengan program-program taalim dan taamir. Alhamdulillah, suasana itu sangat menyenangkan.

Kini, setelah dilantik menjadi Pengerusi Lembaga Pengarah Kedah Agro Industries & Marketing , beliau sekali lagi menunjukkan cinta beliau kepada majlis ilmu dengan menjadikan pusat pengumpulan produk tani yang berpusat di Sg. Petani itu tidak lagi sekadar pasar, tetapi menjadi medan masyarakat menimba ilmu agama.


Tiada ulasan: