Selamat Datang

Isnin, 31 Ogos 2009

Era rakyat didahulukan : Lebih banyak hak rakyat bakal dihapuskan

Ulasan subuh..

Mau tak mau terpaksa juga di postkan kebimbangan pada hari ini.

Dalam musim politik dan suasana yang gawat hari ini, rakyat Malaysia menunggu keputusan dari badan-badan yang kononnya bebas tidak berpihak dalam politik Malaysia.

Tinjauan saya ke laman-laman blog banyak tidak berkeyakinan dgn SPR untuk mengosongkan kerusi Kota Seputih, Kedah pada hari ini. Tempoh untuk mebuat kajian yang diambil terlalu lama, bayangan awal dari Muhyiddin (TPM / Tim. Presiden Umno) bahawa tiada kekosongan dun tersebut, memandangkan kenaikan harga minyak semalam, rentetan penolakan berterusan rakyat terhadap UBN, kekurangan isu yang mahu digunakan terhadap kerajaan PR Kedah dan banyak lagi faktor akan menjadikan keputusan SPR hari ini mengisytiharkan bahawa kerusi tersebut tidak dikosongkan. Saya percaya, pelbagai alasan cuba di 'melampau munasabah' kan oleh SPR supaya kononnya rakyat mudah ditipu.

Sudah lah suasana hari ini akan menambah gawatkan keadaan Malaysia, esok pula kita akan melihat sekali lagi peristiwa hitam berlaku di Perak Bumi Yeob! \Rentetan drama hantu jahat akan berterusan supaya akan membukakan lagi mata banyak pihak termasuk orang di luar malaysia terhadap kesan buruk rampasan kuasa yang tidak bermoral. Apa respon pihak keselamatan terutamanya polis dalam tragedi esok sama-sama kita nantikan, apakah akan meneruskan lagi agenda menjadi kumpulan samseng berlesen dan mafia yang dikawal perlembagaan? sama-sama kita tungguuuu....

Tiada ulasan: