Selamat Datang

Khamis, 21 Februari 2008

Cadangan menyelesaikan undi pos

Pemilih awam : 10,701,054 orang
Pemilih pos : 221,085 orang



walaupun kita kecewa dengan pengundi hantu yang ramai masih tergolong dari 10,701,054 pemilih yang layak mengundi pada pilihanraya kali ini, kita juga menyatakan ketidakpercayaan kita kepada undi pos.

Bayu menggesa seluruh rakyat dan parti yang bertanding mengesyorkan kepada SPR agar menyatakan secara terperinci jumlah undian pos yang diperolehi pada pilihanraya yang akan datang pada 8 mac depan.

Kita selalu mendengar, undi pos merupakan senjata paling ampuh SPR untuk memenangkan BN. Jadi saranan bayu sebagai rakyat Malaysia, nyatakan statistik dan perincian undi pos dengan jelas dan nyata.

Daripada 221,085 pemilih pos berapa undi yang BN dan lawan BN dapat.
Daripada 221,085 pemilih pos tersebut, berapa orang yang keluar mengundi dan berapa pula yang tidak mengundi.
Jangan pula dalam 221,085 pemilih tersebut terdapat juga hantu yang mengundi pos.
Kita juga cadangkan supaya proses undi pos diikuti oleh wakil spr dan wakil setiap parti yang bertanding.

jika perincian ini dibuat, SPR sekurang-kurangnya dapat menafikan tohmahan rakyat dan ketikdakpuasan rakyat yang mendakwa undi pos dimonopoli dengan undian kepada BN semata-mata. Jika perincian itu dibuat, dan kita dapati satatistik undian pos seimbang antara semua parti, maka sudah pasti tuduhan kepada undi pos akan ditamatkan. Tetapi jika benar seperti dakwaan bahawa undi pos semata-mata mengundi BN, Undi pos kesemuanya berpihak mengundi BN, sudah pasti hal ini meragukan.
Najib yang menang dengan majoriti 200 lebih kurang pada 1999 tiba-tiba menang besar pada tahun 2004 bila undi pos ditambah ke Parlimen yang beliau bertanding... hal seumpama ini pasti benar menimbulkan syak dan keraguan!


Kita doakan semoga pilihanraya kali ini berjalan dengan baik dan tidak berlaku sebarang penipuan.
Semoga ALLAH menunjukkan kepada kita semua tipu helah Musuh-musuhnya dalam SPR kali ini.
Semoga ALLAH membongkarkan kerja jahat UMNO dan semua komponen Barisan Nasional seterusnya menyedarkan rakyat dan membawa rakyat tidak lagi mengundi BN malah menyokong dan mengundi calon-calon Pas- Barisan Alternatif.
Semoga Allah membalas kerja jahat mereka dengan balasan yang setimpalnya di dunia dan akhirat !!!!

Tiada ulasan: