Selamat Datang

Jumaat, 20 Julai 2007

Malu oh malu.....

Mukaddimah :
Bismillahirrahmanirrahim..

Hampir sebulan blog ini terbiar tanpa sebarang entri baru. Ah, terlalu sibuk. Selesai satu ursan berjabu pula urusan lain mendatang.

tetapi kerana terlalu merindui lapangan ini, hati meronta-ronta meminta diruangkan sedikit masa mengunjungi rakan-rakan maya.


Khabar dari Syria :

seminggu dua ini, malu rasanya diri nak mengaku rakyat Malaysia. tetapi bila difikir-fikir, sekali sekala kena peleceh apa salahnya. Sedangkan banyak lagi kesempoian Malaysia yang terkenal seluruh dunia. Malaysia dengan gelaran Truly Asia sekurang-kurangnya dapat juga merawat hati yang terluka akibat aib yang dipersembahkan di Stadium Bukit Jalil oleh jaguh2 Skuad Harimau... alahai, harimau ni suka sangat mengalah. Pemurah Betul !!! Seorang rakan dalam rancangan Sembang-sembang Piala Asia di sebuah stesyen televisyen (satelite) mengulas kekalahan yang amat memalukan sebagai pasukan tuan rumah, beliau berkata Malaysia ni pemurah !!! Alahai memang pemurah betul tuan rumah ni ya. Melayan tetamu cukup bersopan.

bayu dang rakan-rakan di Syria sekarang takkan ada yang sanggup berbicara bola dengan bangsa-bangsa lain di sini. Mahu sahaja melarikan diri dari topik bola. Sebab, bila sahaja mengaku rakyat Malaysia, semuanya mengata dan mengulas kekalahan yang memalukan. Tidak kurang juga yang memperlekehkan skuad kebangsaan kita. Tetapi, terima saja lah.. memang skuad kebangsaan kita terlalu lekeh dan daif. Mana tidaknya, ramai juga arab yang menyokong Malaysia bila perlawanan bertemu China. tetapi kecewa... kalaulah mereka kecewa, kami lagi kecewa dan sampai sekarang terus kecewa.

Semangat Thailand, Vietnam dan Indonesia langsung tidak tempias ke Tanah Air.. Malaysiaku tercinta.

seorang rakan lagi bila ditemuramah oleh sebuah rancangan televisyen di sini berkata sebagai mengulas kekalahan demi kekalahan yang mengaibkan Skuad Kebangsaan Malaysia, beliau berkata : "Malaysia negara perindustrian.. sebab tu tak sempat nak tumpu pasal bola....."
lantak la apa pun alasan, janji hang terlepas... hahaha
padahal perindustrian dan sukan langsung tak ada kaitan...


Pesanan Penaja : Semoga tintahati sabar menunggu tag untuk dibalas.. hutang tetap hutang. Bayu akan tunaikan.. hehe.. insyaAllah.

20 ulasan:

tintaHati berkata...

Wahh selamat kembali dari hibernasi..Aik kamu pun cakap pasal bola juga? Apa nak buat bola sepak msia memang hancus!

psst: ngak apa2 saya bisa menanti... ;)

BaYu SenJa berkata...

tintahati,
ada sorang rakan pernah kata, agak2nya kalau kami yang dok main saja2 ni pun kalau lawan ngan skuad negara kita boleh menang jugak kot...

hehehe.. ayat yang sangat menghina

timekasih tinta, hutang tetap hutang.. hehe

Pa'chik berkata...

bayu... itu bukan skuad harimau... itu skuad kucing. kehkehkeh...
dan 5-0 tu, hadiah 50 tahun merdeka.
mujur baru 50 tahun, kalau 100 tahun... kehkehkeh...

faridmw berkata...

salam..

semua tu adat permainan... dalam permainan mesti ada kalah dan menang...


tu kira skuad negara bernasib baikla, tak kena sampai 20 gol, klu kena samapi 20 gol baik takyah dok main lagi la...
skoud negara leh masuk piala dunia tahun 2999 nanti.. insyaallah

tintaHati berkata...

ceh ceh ceh....

apa kata kamu buat surat rasmi mencabar team msia? huahuahua...

kalo kamu berjaya akak belanje nasi minyak okeh? ;D

ZLAA berkata...

Salam Bayu,

Akak dah dapat e-mail bayu. Nanti free2 sikit akan tulis mail pada Bayu. Sekarang ni tengah pulon programming. Nak kena submit minggu depan.

Balik tak posa dan raya di mana tahun ni?

akirasuri berkata...

bayu..
saya rasa logo FAM tu kena tukarlah. bukan harimau tapi letak kat situ hello kitty. baru shesuai. ha ha ha.

Mak Su berkata...

gitu ler kita, jangan ler malu-malu mengaku rakyat malaysia... hihih, salam kenal

BaYu SenJa berkata...

pa'chik,
bukan tu saja, siap yang sambutan 51 tahun depan pun dah dapat.. 5-1 dengan china... hehehe

faridmw,
yang herannya, adat skuad Malaysia kalah memanjang.. takda plak istilah menang...
ait?!


tintahati,
kami bila2 pun sudi.. cuma takut dorang takberani... hehehe
alamatnya tak dapat juga la nasi minyak :)

zlaa,
ok la akak, siapkan kerja yang penting dulu ...
bayu mungkin tak balik kot cuti ni :)

akira,
elok elok.. nanti sama-sama kita syorkan kat FAM.. sasuai sangat tu :)

maksu,
hehehe... terpaksa ngaku :)

ahlan wa sahlan...

bang_gugar berkata...

salam,

hang tak tengok hari tu.. dia kena tanya pasal apa dok kalah saja team malaysia..

hang tau apa dia jawab..

dia kata kerajaan hanya tumpu pelancongan saja..

yg bestnya.. pengacara tu bidas balik..

pengacara tu kata.. awat!.. thailand, vietnam ngn indon depa tak tumpu kat pelancongan jugak ka..

hahaha

kantoi dia..

(",)

bang_gugar berkata...

salam,

hang tak tengok hari tu.. dia kena tanya pasal apa dok kalah saja team malaysia..

hang tau apa dia jawab..

dia kata kerajaan hanya tumpu pelancongan saja..

yg bestnya.. pengacara tu bidas balik..

pengacara tu kata.. awat!.. thailand, vietnam ngn indon depa tak tumpu kat pelancongan jugak ka..

hahaha

kantoi dia..

(",)

bang_gugar berkata...

oohh!!..

semangat la plk aku ni..

smpai 2 kli..

tinta nak belanja nasi minyak tahun depan..

tapi syaratnya kita kena balik dulu la..

hehehe

ada walimah

(",)

tintaHati berkata...

Wahh GUGAR hang jangan la kecoh2 lagi...Adess.. ;P Tapi mintak hang pa semua balik la thn depan na.. Dgr cite GUGAR nak bertunang time tuh! ;D

BAYU, nanti tinta cari alamat FAM. Haha...

butaseni berkata...

hehe jangan kata syria,brunei pun kutuk kita gila gila punya

blackpurple berkata...

Tetiba pulak terniat nak singgah blog ini. :D

Nak buat macamana..... Bola itu bulat. :D

izinni berkata...

kalau bola tu tak bulat mesti mesia menang kan kan kan. sebab orang mesia bab main 'dadu' juta2 beb! hehehehhe

khairyn berkata...

jap nak bayangkan...

skuad hello kitty dengan jersey pink lari-lari sepak bola dadu.

wow!

azzam bellamy berkata...

betul la, bayu. sedey aku hehe.

IndahSakura berkata...

Salam Bayu,

Saya memang jahil pasal bola,
apapun.. 'no komen..' :)

BaYu SenJa berkata...

banggugar,
hahaha..
aku cuma dengar orang cerita saja....

tinta,
huis... kalau kawan2 nak jamu nasi minyak, kami orait je.. jenis tak pandai nak menolak...
heheh

buta senii,
la ni rakyat mesia jalan kena tutup muka... tak pun sumbat tisu dalam telinga..sama-sama la buat muka tebal jumpa masyarakat luar...


blackpurple,
hehe.. kalau bolA bujur pun kalah jugak...
mungkin 4segi boleh menang kot :)

izinni,
hahaha

khairyn,
wow!!
tak dapat den nak bayangkan...

azzam,
bro kena buat kartun bola macam orang jepun la kot.. kot2 terkesan membentuk pelapis masa depan :)

indahsakura,
hehehe.. tak pandai, menagku tak pa :)
nanti tersilap komen susah... hehehe