Selamat Datang

Rabu, 10 September 2008

Benarkah Peralihan Kuasa bakal berlaku 16 september ini?

Sebenarnya bukan suatu perkara mudah untuk memikat lebih 30 orang MP Barisan Nasional menyertai Pakatan Rakyat lalu menubuhkan Kerajaan Rakyat. Bilangan yang seramai itu sebenarnya agak menggugat kepercayaan akan berlaku peralihan kuasa dalam masa terdekat ini.
Namun, respon yang terlalu gabra ditunjukkan oleh Barisan Nasional seakan memberi semula keyakinan akan berlaku perubahan tersebut. Lawatan sambil belajar yang sangat tergesa-gesa dengan melibatkan bilangan MP BN yang cukup ramai di dalam bulan Ramadhan itu semestinya menjadi klu utama kepada teka-teki yang dicipta Anwar Ibrahim.
Apa pun tidak ada harapan yang terlalu menggunung kerana bimbang cakap-cakap besar politik ini hanya akan melemahkan petugas dan penyokong untuk terus memperjuangkan perjuangan rakyat ini.
Semua umat islam harus berdoa agar kekalutan yang berlaku berubah kepada keadaan yang lebih baik, bukan kepada yang lebih buruk dari sedia ada. Apa yang lebih penting semoga kedaulatan Islam semakin terbela dan mendaulat di tanah Melayu ini...

Tiada ulasan: