Selamat Datang

Ahad, 24 Februari 2008

Awas calon bebas !!

AWAS dengan semua calon Bebas !!

Mengamati percaturan politik pilihanraa kali ini, kita mendapati hampir kesemua DUN / Parlimen yang mengandungi jumlah pengundi yang ramai dari kalangan kaum cina dan india disertai oleh calon bebas. Ini, boleh dilihat di banyak kawasan di seluruh negara. Maklumat yang kita dapat, inilah strategi Barisab Nasional pada pilihanraya kali ke 12 ini, bagi menghadapi arus kebangkitan kaum cina dan india yang semakin bergelombang mencetus azam menggulingkan Barisan Nasional.

Kita menasihati kaum india dan cina agar sama sekali tidak tertipu dengan taktik ini. Anda harus jelas mengundi calon yang telah di letakkan oleh Parti keAdilan Rakyat dan Barisan Alternatif untuk menjamin suara anda dapat didengan di Dewan sekali gus dapat mengajar kebiadaban Barisan Nasional.

Bukti jelas taktik ini telah digunakan, anda boleh melihat semua kawasan yang mempunyai majirti seimbang antara semua kaum. Jika melihat kawasan yang mempunyai Majoriti orang melayu, penyertaan calon bebas seperti tidak ada langsung pada kali ini. Oleh itu, hasrat Barisan Nasional sekurang-kurangnya penyertaan calon bebas di kawasan-kawasan campuran yang seimbang antara semua kaum ini dapat memecah undi Kaum india dan cina yang semakin marah kepada Barisan Nasional. Jika kaum cina, india dan melayu tidak membulatkan undian anda hanya kepada calon BA (pas dan keadilan), kita khuatir, Barisan Nasional akan mendapat keuntungan dengan taktik politik jahat ini. Kita juga bimbang hasrat kita untuk mengajar Barisan Nasional pada kali ini tidak kesampaian.

Contoh yang paling baik untuk dikaji, kenapa Barisan Nasional sanggup menaja penyertaan calon Bebas di Parlimen Lembah Pantai?!!
jawapan yang paling tepat ialah, Shahrizat yang merupakan vateran lapok Barisan Nasional itu sudah rasa tergugat dengan aura anak muda ( Nurul Izzah Dato Seri Anwar Ibrahim -keadilan) yang lebih bijak, muda, cantik dan berkeupayaan mentadbir Lembah Pantai berbanding shahrizat sendiri yang hanya sekadar berlagak cantik (tetapi sebenarnya tidak......) dan hanya mencari keuntungan peribadi dan kroni di Tanah Lembah pantai. Pastinya kehadiran calon bebas hanya demi memecahkan undian protes rakyat kepada BN!!!

Tiada ulasan: