Selamat Datang

Jumaat, 1 Disember 2006

untuk siapa AIR MATA ini..

Air mata suatu anugerah Allah yang sungguh jauh berharga tidak ternilai kepada manusia. Air mata selalunya menjadi lambang kepada perasaan. Namun banyak juga air mata yang dipalsukan lalu dipanggil air mata buaya.
Air mata ini Selayaknya ditumpahkan kepada Allah taala lantaran penyesalan terhadap dosa yang pernah dilakukan. Namun bila air mata ini ditumpahkan pada seseorang, maka pastilah orang itu sungguh bermakna pada kita. Jernih air mata melambangkan jernihnya hati itu memohon taubat dari Allah. dan jika jernih air mata ini tumpah kerana seseorang, inilah lambang jernihnya hati itu mengasihi dan menyayangi orang yang ditangisi.
Rasululullah pernah tangisi kematian anakandanya Ibrahim dan pernah juga menangisi pemergian Sdtna Khadijah RadhiaAllahu anha.. Demekianlah lambang cintanya baginda kepada dua insan ini, juga menjadi lambang bahawa dua insan ini cukup penting dan membawa makna yang besar kepada hidup baginda.

Bila jiwa kerdil seumpama kita mencabar jiwa jantan, merobek kelasakan seorang hero sehingga tidak lagi mampu menahan desakan arus perasaan lalu menumpahkan air mata, hanya kerana insan...
Insan itu Amat Penting dan insan Itu insan Paling memberi makna dalam erti sebuah hidup. Percayalah!!!

Tiada ulasan: