Selamat Datang

Rabu, 9 November 2011

Seksualiti Merdeka : Bersih perlu cari Ketua Baru

Angkatan Belia Islam Malaysia (Abim) mendesak kerajaan mengambil tindakan terhadap penganjur Seksualiti Merdeka 2011 untuk golongan lesbian, gay biseksual dan transeksual (LGBT) di negara ini.

Setiausaha Agungnya, Mohamad Raimi Ab Rahim berkata, tindakan penganjur itu bercanggah dengan nilai moral dan ajaran agama Islam malah semua agama mengharamkan hubungan sejenis.

"Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) dan Jabatan Agama Islam Negeri seharusnya bertindak lebih serius dalam pemantauan dan pencegahan terhadap aktiviti yang tidak bermoral itu".

"Abim berpendapat sekiranya kebebasan asasi ini diangkat dan diiktiraf ia boleh menimbulkan implikasi perundangan sehingga berlakunya perkahwinan sesama jantina dan pertukaran jantina", katanya.

Mohamad Raimi berkata, institusi keluarga akan musnah sekiranya ia diamalkan di negara ini.

"Saya suka ingatkan agar pihak yang memperjuangkan hak asasi golongan LGBT ini menghormati undang-undang negara demi menjaga keharmonian dan kesejahteraan rakyat", katanya. - Sinar Harian 10 November 2011.

Kenyataan rasmi Abim berhubung isu ini boleh di lihat di;

Ulasan Saya :

semua pihak perlu berusaha sekadar mampu menyekat aktiviti liar ini. Jangan beri sebarang kredit untuk gerakan yang akan memusnahkan tamadun, nilai dan akhlak anak-anak Malaysia seperti ini. Bagi ahli politik, tidak perlu pun bermain politik dalam isu ini. Lebih baik berdiam dari bersuara yang kononnya pihak-pihak sekian amat bersifat terbuka dengan konsep demokrasi dan kebebasan berfikir dan bersuara yang tulen. Amat malu politikus muslim memberi harapan kepada golongan ini, sedangkan ahli-ahli politik bukan islam masih berdiam diri.

Saya juga syorkan agar PR dan lain-lain gerakan islam dan kemanusiaan agar mencari nama baru yang lebih bersifat Malaysia untuk ditonjolkan dalam BERSIH berbanding Ambiga.. Hal ini pernah disebut sebelum berlakunya lagi Bersih 2.0.. Betul kita menyokong dalam bersih tidak sokong dalam isu seksualiti merdeka ini, tetapi Nama itu sangat busuk untuk di tonjolkan dalam perjuangan hak-hak yang benar-benar mewakili sanubari rakyat Malaysia.

Tiada ulasan: