Selamat Datang

Isnin, 12 Mei 2008

Melayu tanpa nasi bagaikan arab tanpa roti..

Bila pakar mengesyorkan makan segenggam nasi sahaja setiap kali pengambilan...

huh.. realistikkan cadaga tersebut?!!

hmm.. rasa macam cadang kat arab jangan makan roti nampak gayanya...

apa lah yag patut kita cadagkan pulak sebagai meggantikan nasi?
buah?!.. huhu, macam buat lawak pulak.
Bihun?!.. larat ka orang kita makan bihun 3 kali setiap hari?
spargeti?!.. orang kampung mana kenal spargeti..
makanan berasas tepung?! huhu.. kalau dah harga tepung pun melampau, takkan nak jadikan sumber ruji lagi...

etahlaaa.....

apa pun hakikatnya, nasi bagi orang kita bagaikan roti bagi orang arab.. baru hidup dapat diteruskan..

ups, betul ka?!....

5 ulasan:

khairyn berkata...

salam

di sini pun harga beras sudah naik berganda. Bakalnya 10kg beras harganya mungkin £20.

Nak makan roti hari-hari? Larat ke? ish

izinni berkata...

salam bayu,

ada orang bijak pandai kat malya ni cadang jadikan keledek sebagai pengganti nasi ... errkkk????

rajawali berkata...

:)

tintaHati berkata...

tinta satu ari tak mkn nasi dah resah elisah...hehehe

bunga rampai berkata...

Salam,

Cukup tidak realistik!

Mereka bercakap tanpa berfikir ...