Selamat Datang

Ahad, 11 November 2007

Tahniah Gelombang Kuning!!

Semalam rakyat malaysia menunjukkan kuasa sebenar suara rakyat. Tahniah buat pejuang demokrasi negara. Tahniah buat rakyat Malaysia yang membanjiri Ibu Kota Negara dengan Gelombang Kuning.

Laporan TV malaysia sungguh tidak telus. Malu rasanya bila mengikuti laporan dari Al-Jazeera. Betul. Malaysia amat buruk amalan demokrasinya. Sungguh!!

bagi mereka yang pernah berada di suasana negara yang penuh toleransi dan baik amalan demokrasinya pasti memahami falsafah himpunan rakyat. Hak rakyat untuk berkumpul harus diberikan. Suasana himpunan harus dijaga oleh Pihak berkuasa. keberadaan pihak berkuasa seharusnya bukan bertujuan menafikan suara rakyat. teteapi mengawal keselamatan dan ketenteraman himpunan yang menjadi hak rakyat terbanyak ketika itu. Mereka yang datang ke perhimpunan bukanlah musuh negara, malah rakyat negara kita sendiri. Gelombang kuning yang boleh jadi ratusan ribu rakyat itu mewakili suara umum rakyat negara kita.

Apa yang diharapkan sekarang, memo yang dihantar kepada pihak Istana Negara itu akan diambil susulan yang sangat bijak oleh institusi tertinggi negara tersebut. 4 tuntutan tersebut bukanlah sebagai pilihan tetapi adalah kewajipan. Kewajipan yang harus dilaksanakan oleh mereka yang bertanggungjawab. Kita menyeru semua rakyat malaysia untuk terus berdoa dan bermunajat kepada Allah agar keadilan dan demokrasi yang telus di negara kita dapat dijelmakan.

Kita memberi nasihat sekali lagi buat Perdana Menteri dan seluruh sekutunya agar Jangan cuba perbodohkan rakyat lagi. Jangan cuba bermain dengan api kebangkitan rakyat. Buat Khairi Jamaludin, Jangan cuba celupar mencabar Rakyat !!!!

5 ulasan:

Iman Mawaddah berkata...

Orang-orang anti kuning itu hanya takut dengan bayangan sendiri. Merapu tidak tentu hal. Mengungkit barang yang tiada.

Kalau iye di pihak yang benar..mengapa harus takut dan bimbang. Biarkan aje.

Pa'chik berkata...

aku suka tengok semangat kunin hang bayu...
tapi.. jangan sampai tak leh nak baca... penin mata aku...
ekekekke...


aku... kunin saja.. takpe...
jangan merahkunin ngan hijaukunin... ekekekek...

Kemat berkata...

Bersamamu kata DIGI

Izariza berkata...

Pulut kuning pun ada semangat :)

BaYu SenJa berkata...

iman,
betul betul betul !!

(nada ipin !)

pa'chik,
kuning tu bagus.. tambah pulak kalau ada hijau !!

kemat,
hehe

iza,
pulut kuning semangat budak2 bersunat zaman kami dulu !!
woooo!