Selamat Datang

Selasa, 1 Disember 2009

Aku Berpuitis Tentang Sahabat

Dengan bantuan sahabat (terima kasih ya ukht...)
kupuisikan bait-bait ini juga buat seorang sahabat


Bicara hati untuk Sahabat

Sahabat,
Ku tahu ada erti kasih di hatiMu,
Kerana itu yang ku simpan di benak jiwaku..

Dalam tangisMu ada aku,
Dalam gundahKu wujud kamu..

Kita dah tawa bersama, riang berdua..
Bukan sehari cuma kita bersama

Sekilas ikan di air,

ku tidak tahu jantan betinanya,
Tapi sekilas riak di wajahmu,

ku tahu kau pendamkan sesuatu..

Apa itu salahku?

Sedangkan lidah lagi tergigit
Maafkan aku,
Aku tak pernah menyesal bersamaMu

Apa yang ku mahu kau tahu,
Hidup ini kan sunyi tanpa mu..


Aku mahu titipkan namamu,
dalam helaian diari hidupku...

Bab Musolla, Damascus
1 Disember, 12.50 waktu syria

Tiada ulasan: