Selamat Datang

Selasa, 25 November 2008

Semoga krew tv3 mencari rezeki yang halal.

PENDEDAHAN : TV3, di sebalik Isu Babi di Kedah.

Apa yang rakyat Kelantan rasa lebih 18 tahun dulu, kini rakyat kedah mula terasa. Semenjak Pas / PR Ambil alih kerajaan 9 bulan yang lalu, sekarang banyak media perdana baru terjumpa berita2 kemunduran dan kejelekan Kedah.

Sekarang rakyat kedah akan sentiasa dengar berita kedah ni teruk. Begitu juga dengan Pulau Pinang, Perak dan Selangor. Kelantan sudah mangli. Tak mengapa.

Tapi alhamdulillah, ada orang yang prihatin. Berita tv3 baru-baru yang sengaja dibangkitkan berhubung isu babi di Kedah diteliti oleh seorang wartawan yang peka.

Nah, dah terang lagi bersuluh. Bagi orang pas yang wala' kepada pimpinan, pastinya tidak akan mempercayai dakyah jahat tv3. Malah nak bukak siaran tv3 pun pasti rasa berdosa kerana seperti bersekongkol mencipta fitnah. Mungkin terlalu teruk kalau nak ibaratkan tv3 seperti SHIT. tidak, saya tak kata tv3 shit.

Strategi kalut tv3 telah membongkar peranan mereka mengampu Umno / BN dan anggapan mereka bahawa rakyat Malaysia semuanya bodoh untuk menelan bulat2 paparan mereka ternyata membawa padah bila kerja keji tersebut diteliti secara mendalam dan penuh kewarasan.

Demekian Laporan sdr. Izwan Abdul Halim berhubung Isu Babi di Kedah baru-baru ni.

Sila baca laporan tersebut di sini.

Saya bersoal sendiri, Halalkah pendapatan puak tv3 yang dok sebar fitnah ni? Majlis Fatwa tak terlintaskah untuk membincangkan hukum media yang dok sebar fitnah ni?

Tiada ulasan: