Selamat Datang

Ahad, 25 Februari 2007

PeRanG..

"Ibuku..
doa lah, jangan menangis
tetapi ketawalah dan pandanglah
tak tahukah ibu? bahawa Itali memanggilku
aku berangkat ke Tripoli
dengan riang dan gembira
aku dapat mempersembahkan darahku
untuk menghancurkan Islam yang terkutuk
dan untuk memerangi Islam
aku akan berjuang sekuat tenaga
mengikis Al-quran
bila orang bertanya pada ibu
mengapa ibu tidak berkabung di atas kematianku
jawablah ibu,
dia mati dalam memerangi agama Islam
ibu,
gendang telah dipukul
tidakkah ibu mendengar hiruk pikuk peperangan?
ibu,
biarlah aku memelukmu
biarlah aku berangkat.."

Lagu Perang Itali ke Tripoli
petikan dari kaset Ust. Ismail Kamus dalam ceramah bertajuk "Islam Tercabar" edaran An-Nahl Enterprise

6 ulasan:

hakim dirani berkata...

Saya ingat Bayu punya puisi ni. ;)

fatimah_mastura berkata...

salam alaik...

ya RABB,
ampunilah dosa2 kami
dan tindakan2 kami yg berlebih2an
dlm urusan kami
dan tetapkanlah pendirian kami,
dan tolonglah kami terhadap kaum yg kafir...
(surah 'Aali-Imran ayat 147)

ya Ghaffaru ighfir lana dzunubana...

ALLAHu a'lam bisawab.

khairyn berkata...

salam bayu,

Sayu rasa dihati ketika pertama kali melangkah masuk ke Al-Hambra. Dalam kekaguman melihat keindahan senibina Islam, sebak hati mengenangkan sejarahnya. kegagalan pemimpin Islam telah memurtadkan semua penduduk Islam di Andalusia.

Mereka benar-benar memusuhi Islam

INDERA KENCANA berkata...

Salam untuk Bayu,
Wahh.. tercabar rasanya mendengar kata-kata dalam lagu ini..

Tanpa Nama berkata...

salam buat bayu...

betapa berbisanya bait2 yg tertulis...siapakah pencipta asal puisi tu bayu?

BaYu SenJa berkata...

hakim,
cakap bia berlapik..:)

ukhti27,
amin ya robb..

khairyn,
jatuh bangun sejarah islam perlu dijadikan iktibar

indera,
memang rasa tercabar..

indah sakura,
bait2 lagu tersebut terlalu berbisa..tapi saya tak psti pencipta asalnya, nanti saya carikan insyaAllah